بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مرتبط با خودشناسی. جهت پیوستن به این گروه و شرکت در بحث‌ها به لینک کنار صفحه مراجعه نمایید

۱۳۸۶ بهمن ۶, شنبه

[Khodshenasi] Re: بگم یا نگم؟

سلام خدمت همه دوستان

علی آقا:بنظرم ایراد اساسی در عدم تمرین عملی است. من هم مثل شما چند سال
پیش دچار این رخوت بودم ولی تمرین جسمی ( ورزش یوگا و ..) و تمرین ذهنی (
مراقبه بسیار ارزشمند ویپاسانا) بسیار مفید افتاد!! پیشنهاد من به همه
دوستان امتحان مراقبه ویپاسانا به روش درست و استاندارد آن می باشد.
تئوری زدگی و فرو رفتن در کلاف ذهنی و رخوت از آسیبهایی است که ممکن است
در این مسیر گریبان دوستان را بگیرد. تمرین ذهن در مشاهده حواس و کسب
مهارت در مراقبه برای غلبه بر عادات کهنه از جمله تنبلی ضروری بنظر می
رسد.

آقای نوبادی: حرف زدن در خصوص امور واقعی و علمی و ازجمله مشکل هویت
فکری لازم است و هر چند سکوت کامل را می شکند ولی بهر حال برای ارتباطات
لازم است. همانطور که پرسیدن آدرس نانوایی و.. لازم است!!

تشکر از آقای نوبادی بخاطر راهنمایی در نوشتن از طریق Notepad امیدوارم
درست شده باشد تا بنده هم فعالتر در این گپهای مفید شرکت کنم.
پوزش از بد خطی های قبلی!!
مخلص شما
منصور

--- In khodshenasi@yahoogroups.com, ali fatemi <greatlove_66@...>
wrote:
>
> سلام خدمت همه ی عزیزان
> من می خواستم بگم که نمیدونم چرا خوندن آثار آقای مصفا من یکی رو این
قدر خموده و بیحال و سست کرده . والا این سکوتی که این همه راجع بهش می گید
برای من بیشتر یه جور تخدیره . به هر حال نمیدونم. می دونم که عیب از منه .
به نظر شما دوستان چه باید کرد که از این خمودگی بیرون اومد و به طور جدی
عمق مساله رو حس کرد؟ و اقدامی جدی کرد؟
> ممنون از لطف همگی
> ostafa farahi <mostafaxf@...> wrote:
> no body جان سلام
> خدمت بقیه دوستان هم سلام می کنم
> یکی از چیزهایی که باعث بدبختی انسان هست اینه که دوست داره همه چیز
را به راحتی به دست بیاره. ولی یادمون باشه که : هر که طاووس خواهد،
جور هندوستان کشد. در ضمن بی انصافیه اگه چیزی در اختیار من هست و بدونم
که به درد دیگران هم می خوره اونو از کسانی که خواهانش هستند، دریغ
کنم. همچنین باید بگم که فرمایش شما در مورد شکستن سکوتتون را قبول ندارم
و میدونم که باور خودت هم این نیست. زیرا ما با به مشارکت گذاشتن داشته
هامون Ù…ÛŒ تونیم اونا رو حفظ کنیم. لطفاÙ&lsqauo; همراهی کنید من Ùˆ کسانی رو Ú©Ù‡ به
شوق شما و تجربه شما وارد این جاده شدند. یا حق
>
> nobody <neesti@...> wrote:
> بگم یا نگم؟
>
> بعضی می‌گویند: "نوبادی، اگه ننویسی و حرف نزنی بهتر است". حرف اینها
(اگرچه می‌دانم از روی ارضاء خشم است، ولی) حرف خوب و صحیحی است. این
سکوت است که بهترین کیفیت است. هرکس چیزی بخواهد بگوید یا بنویسد، لاجرم و
بناچار سکوت درونش را باید بهم بزند و فکر شروع بحرکت کند.
>
> اما موضوعی اینجا مطرح است و اون اینکه اگه یه نفر بخواهد به کس دیگری
بگوید "سکوت کن"، آیا جز بوسیله‌ی گفتن و نوشتن طور دیگری می‌تواند بگوید؟
شاید بگویی آره، با سکوت کردن. بزبان بی‌زبانی به طرف حالی کرده‌ای که
سکوت کن.
>
> اما اگه طرف ندونه که سکوت تو به منظور رسوندن این پیامه که "سکوت
کن" چطور!؟
> ---------------
> neesti.blogspot.com
>
>
>
>
>
>
>
>
> ---------------------------------
> Looking for last minute shopping deals? Find them fast with
Yahoo! Search.
>
>
>
>
> ---------------------------------
> Looking for last minute shopping deals? Find them fast with
Yahoo! Search.
>



Yahoo! Groups Links

<*> To visit your group on the web, go to:

http://groups.yahoo.com/group/khodshenasi/

<*> Your email settings:
Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to:

http://groups.yahoo.com/group/khodshenasi/join

(Yahoo! ID required)

<*> To change settings via email:
mailto:khodshenasi-digest@yahoogroups.com
mailto:khodshenasi-fullfeatured@yahoogroups.com

<*> To unsubscribe from this group, send an email to:
khodshenasi-unsubscribe@yahoogroups.com

<*> Your use of Yahoo! Groups is subject to:

http://docs.yahoo.com/info/terms/

0 نظرات: