بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مرتبط با خودشناسی. جهت پیوستن به این گروه و شرکت در بحث‌ها به لینک کنار صفحه مراجعه نمایید

۱۳۸۶ بهمن ۱۰, چهارشنبه

[Khodshenasi] Re: بگم یا نگم؟

هر کسی از ظن خود شد یار من ...

سلام نوبادی عزیز

متاسفانه صنعت ایهام از شعر و ادب ما به فرهنگ ما نیز رسوخ کرده و ما بطور روزمره مجبوریم علاوه بر شکل ظاهری رفتار و گفتار وجه انتزاعی آن رانیز در نظر داشته باشیم بنابراین در روابط خود دائما" ذهن یکدیگر را به چالش می کشیم ولذا این فرهنگ ما رو از رک بودن و عین حقیقت بودن دور میکند و نتیجه همین است که می بینید . دشمنی دشمنی دشمنی

شما وقتی با سکوت، گفتار، کردار، یا هر وسیله ارتباطی دیگر از کسی درخواست سکوت می کنید ،این درخواست باید در ذهن مخاطب شما مَحمِلی داشته باشد والا نمی فهمد .

به هر حال ....

بقول علامه جعفری : تضادها به منزله دو بال برای پرواز هستند.

شما عزیز ما هستید

گروه خودشناسی همتونو دوست دارم خیلی هم دوست دارم

این متنو که سالها پیش در دوران رنج و تضاد نوشتم و خیلی دوستش دارم تقدیمتون می کنم و شما را به خدای حقیقت می سپارم :

ای آزادی دوستت دارم

و تنها زندان تو را تحمل می کنم

پس مرا به زنجیر کش تا گرفتار بند دیگری نباشم

چون تشنه شدم از شراب حقیقت بنوشانم و

چون گرسنه شدم از طعام آگاهی بچشانم

با همین دو من به آن سوی میله ها

لبخند می زنم

خیلی خیلی مخلصیم


--- In khodshenasi@yahoogroups.com, nobody <neesti@...> wrote:
>
> بگم یا نگم؟
>
> بعضی می‌گویند: "نوبادی، اگه ننویسی و حرف نزنی بهتر است". حرف اینها (اگرچه
> می‌دانم از روی ارضاء خشم است، ولی) حرف خوب و صحیحی است. این سکوت است که
> بهترین کیفیت است. هرکس چیزی بخواهد بگوید یا بنویسد، لاجرم و بناچار سکوت
> درونش را باید بهم بزند و فکر شروع بحرکت کند.
>
> اما موضوعی اینجا مطرح است و اون اینکه اگه یه نفر بخواهد به کس دیگری بگوید
> "سکوت کن"، آیا جز بوسیله‌ی گفتن و نوشتن طور دیگری می‌تواند بگوید؟ شاید بگویی
> آره، با سکوت کردن. بزبان بی‌زبانی به طرف حالی کرده‌ای که سکوت کن.
>
> اما اگه طرف ندونه که سکوت تو به منظور رسوندن این پیامه که "سکوت کن" چطور!؟
> ---------------
> neesti.blogspot.com
>

__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

0 نظرات: