بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مرتبط با خودشناسی. جهت پیوستن به این گروه و شرکت در بحث‌ها به لینک کنار صفحه مراجعه نمایید

۱۳۸۶ بهمن ۸, دوشنبه

Re: [Khodshenasi] Re: tavajoh ya tavaghof

نه، در احتما اصلاً مقاومت موضوعیت ندارد. نمی دانم چرا نویسنده احتماء
را با مقاومت کنار هم می گذارد و به هم ربط می دهد. شما وقتی مثبت اندیشی
می کنید و با خود می گویید "نمی خواهم فکر بیاید" دارید مقاومت می کنید.
اما احتماء کیفیت منفی اندیشی است.
در سکوت هم مقاومت نیست و نمی دانم چگونه مقاومت با سکوت را بهم ارتباط داده اید

بطور خلاصه، احتماء و منفی اندیشی یعنی با توجه و نگاه بدون تعبیر و بدون
جبهه گیری، بدون رد یا قبول به جریان فکر نگاه کنیم و عمیقاً ببینیم(نه
اینکه بدانیم و باور کنیم) که فکر کننده با خود افکار یکی هستند


On 1/28/08, paymun noury <paymun_noury@yahoo.com> wrote:
> آیا در احتماء و لائیت عنصر اصلی مقاومت نیست؟ اگر هست این دو نیز همانند سکوت،
> خلاء، تهیگی و ... بنیادشان بر مقاومت در برابر چیزی است.آیا در احتماء اینطور
> نیست که ما در حالت مقاومت در برابر یک جریان و یا یک پدیده هستم و او را به
> خود راه نمیدهیم. اما در راهکار دیگر عنصر اصلی مشاهده ست. مانند
> توجه،نگاه،حضور و غیره
> آیا این دو راهکا ر اساساَ به نظر متفاوت نمیرسند؟ تجربه شما چه میگوید؟
>
> manban42 <manban42@yahoo.com> wrote:
>
> اگر در توقف فکری که جنابعالی می فرمائید به نوعی اول فکر را پذیرفته و
> آن را سرور و سالاربپندارید سپس با زور بخواهید آن را زائل کنید در حالت
> احتما و لائیت نیستید. اما در توجه یا حضور تسلیم شدن مستتر است و به
> احتما بیشتر می خورد. شما بنا ندارید چیزی را متوقف کنید در حالت لا هستید
> و آن را اصل می دانید و آن را استمرار می دهید و لذا دچار بلا!!! از نوع
> هویت کاذب نمی شوید. خداوند ما را از بلیات و بلایای توهمی برهاند
> مخلص شما منصور
>
> --- In khodshenasi@yahoogroups.com, "paymun_noury"
> <paymun_noury@...> wrote:
> >
> >
> > با سلام
> >
> > شاید دوستان با من هم
> > عقیده باشند که در برابر
> > مسئله فکر دو راهکار
> >
> > شا خص ارائه میشود:
> >
> > یکی توقف فکر و دیگری
> > توجه به فکر .
> >
> > این توقف و یا توجه از
> > طرف اشخاص متفاوت به اشکال
> > گوناگون ارائه شده است اما
> > در
> >
> > نهایت دو راهکار اساسی فوق
> > قابل تمایز میباشند. مثلا
> > بحث احتماء ( پرهیز )، سکوت،
> >
> > خلاء، لائیت و مانند آن
> > در واقع همان توقف فکر
> > است و یا وقتی صحبت از
> > حضور،
> >
> > بیداری، اوئیت، حا ل و
> > مانند آن میشود در واقع
> > توجه به فکر در مد نظر
> > است.
> >
> > سوال این است که دوستان در
> > تجربه شخصی خود از کدامیک از
> > این دو راهکار بهره
> >
> > برده اند و آیا اصولا در
> > تفکیک این دو راهکار با من
> > هم عقیده اند؟
> >
>
>
>
>
> ---------------------------------
> Never miss a thing. Make Yahoo your homepage.



Yahoo! Groups Links

<*> To visit your group on the web, go to:

http://groups.yahoo.com/group/khodshenasi/

<*> Your email settings:
Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to:

http://groups.yahoo.com/group/khodshenasi/join

(Yahoo! ID required)

<*> To change settings via email:
mailto:khodshenasi-digest@yahoogroups.com
mailto:khodshenasi-fullfeatured@yahoogroups.com

<*> To unsubscribe from this group, send an email to:
khodshenasi-unsubscribe@yahoogroups.com

<*> Your use of Yahoo! Groups is subject to:

http://docs.yahoo.com/info/terms/

0 نظرات: